Site Oficial Comuna Luncavita judetul Tulcea Site Oficial Comuna Luncavita judetul Tulcea
Comuna Luncavita
Comuna Luncavita
  Despre Luncaviţa
Legislație 
Conducere 
Organizare 
Programe și strategii 
Rapoarte și studii 
1. Prezentarea Comunei 
2. Societatea și cultura 
3. Mediul Instituțional Local 
4. Economia 
5. Analiza SWOT a comunei Luncavița 
6. Strategia de dezvoltare 2012-2016 
7. Strategia de dezvoltare 2014-2020 
8. Luncavița in imagini 
  Jurnal de activități
Activități sportive 
Activități sportive 2023 
Activități sportive 2024 
Anunțuri utile 
Comunitate 
Cultură, religie și tradiție 
Educație 
Evenimente 
Proiecte 
Serviciul Social 
Modernizări, Reabiliatări, Asfaltări 
Sănătate 
ANUNT FINAL PRIVIND PARTENERII ENTITĂŢI PRIVATE SELECTATI 11.10.2024
Proces Verbal de SELECTARE A UNUI PARTENER ENTITATE PRIVATA
ANUNT CU PRIVIRE LA INTENTIA DE SELECTARE A UNOR PARTENERI ENTITATI PRIVATE
Codul Etic al Consiliului de Administratie al UPL
Organigrama societatii UPL
Planul de administrare pentru perioada 2023 - 2027
Situatii Financiare 2023
Situatii Financiare 2022
Situatii Financiare 2021
Raport de activitate 2023
Arhiva articole si informatii
  Informații de interes public
Solicitare Infomații. Legislație 
Buletinul Informativ Legea 544/2001 
Buget din toate sursele de venit 
Bilanturi contabile 
Achiziții publice 
Formulare tipizate și online 
  Transparența decizională și liberul acces la informațiile de interes public
ANAF 
Comunicări către SC UPL SRL 
Impozite și Taxe Locale 
Proiecte în implementare 
Proiecte supuse dezbaterii 
Bugetul Comunei Luncavița 
Comunicarea actelor fiscale 
Comunicarea Anunțurilor Publice 
Declarația de aderare la valorile fundamentale 
Dispozitiile primarului 
Organigrama 
Parteneri 
Proiecte realizate 
Servicul de Voluntariat pentru Situații de Urgență 
Stare civilă 
S.P.C.L.E.P. 
Urbanism 
Vânzări terenuri agricole 
  Comunitate
Cultura si traditii 
Educatie Europeana 
Invatamant 
Persoane Juridice 
Sănătate 
Sport 
Viata sociala 
Viata spirituala 
Organizatii in comuna 
Cetateni de onoare 
  Consiliul Local
Membrii Consiliului Local 
  Hotărâri de consiliu
Hotărâri 2004-2008 
Hotărâri 2008-2012 
Hotărâri 2012-2016 
Hotărâri 2017-2020 
Hotărâri 2021-2025 
  Declarații de avere și interese
Declarații aleși locali 
Declarații personal Primărie 
Declarații personal Utilități Publice 
  Info utile
Agenția Națională Antidrog 
Linkuri utile 
Turism & imprejurimi 
Evenimente 
Campionii Educației Digitale 
Evenimentele lunii iunie 2014 
  Utilităţi Publice Luncaviţa
Anunțuri publice 
Obligațiile Întreprinderii Publice 
Raportări anuale 
Situații financiare 
Codul Etic al Consiliului de Administratie al UPL 
Organigrama societatii UPL 
Orgranigrama SC UPL SRL 
Planul de administrare pentru perioada 2023 - 2027 
Contact
Informații de contact
Harta Comunei
Harta Site web
Alte informatii
GDPR - Protecția datelor personale


plateste online taxe impozite si amenzi
Achizitionare online Permise de pescuit si Permise de acces in Rezervatia Biosferei Delta Dunarii
eXTReMe Tracker



plateste online taxe impozite si amenzi

Informații și documente oficiale ale Comunei Luncavița

Informații și documente oficiale ale Comunei Luncavița puteți găsi în Monitorul Oficial Local, la link-ul https://emol.ro/luncavita-tl sau accesând legăturile din partea din dreapta paginii
Informațiile Biroului Electoral de Circumscriptie Comunală Luncavița, se regăsesc în Monitorul Oficial Local în secțiunea Alte documente

Informații generale Accesul la Informatie 1. DE CE aveti nevoie de acest drept? PENTRU CA : • platiti taxe si impozite statului • sunteti responsabil si vreti sa stiti cum este gestionat banul public • cei pe care i-ati ales trebuie sa isi respecte promisiunile • functionarii din institutiile publice sunt in slujba dumneavoastra si nu invers • administratia publica este din ce in ce mai transparenta • pur si simplu este DREPTUL DUMNEAVOASTRA! 2. CARE SUNT REGLEMENTARILE de baza pr
Tipărește

Buletinul Informativ Legea 544/2001

Informații generale


Accesul la Informatie
1. DE CE aveti nevoie de acest drept? PENTRU CA :
• platiti taxe si impozite statului
• sunteti responsabil si vreti sa stiti cum este gestionat banul public
• cei pe care i-ati ales trebuie sa isi respecte promisiunile
• functionarii din institutiile publice sunt in slujba dumneavoastra si nu invers
• administratia publica este din ce in ce mai transparenta
• pur si simplu este DREPTUL DUMNEAVOASTRA!


2. CARE SUNT REGLEMENTARILE de baza privind liberul acces la informatiile de interes public ?
• Declaratia Universala a Drepturilor Omului, articolul 19: „Orice persoana are dreptul la libertatea opiniei si a expresiei; acest drept include libertatea de a sustine opinii fara nici o interferenta si de a cauta, primi si raspandi informatii si idei prin orice mijloace, indiferent de frontiere.”
• Constitutia Romaniei, articolul 31 : „Dreptul persoanei de a avea aces la orice informatie de interes public nu poate fi ingradit… Autoritatile publice, potrivit competentelor ce le revin, sunt obligate sa asigure informarea corecta a cetatenilor asupra treburilor publice si asupra problemelor de interes personal”.
• Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public
• Normele metodologice privind aplicarea Legii nr. 544/2001

3. DE CE ESTE IMPORTANTA pentru Romania Legea privind accesul la informatiile de interes public?
PENTRU CA:

• este un pas major in consolidarea democratiei si in reforma administratiei publice
• institutionalizeaza TRANSPARENTA in relatiile dintre cetatean si autoritatile si institutiile publice
• se va produce o schimbare de mentalitate in relatia dintre cetatean si functionari publici
• acesul la informatiile publice va reprezenta regula iar limitarea acesului, exceptia.

4. Ce este INFORMATIA DE INTERES PUBLIC ?
• Orice informatie produsa sau gestionata de institutiile sau autoritatile publice.
CINE poate solicita informatii de interes public?
• Orice persoana fizica sau juridica, de cetatenie romana sau straina.
Puteti solicita orice informatie, fara nici o RESTRICTIE?
• Da, dar trebuie sa stiti ca exista informatii de interes public la care accesul este exceptat.


5. CONFORM Legii 544/2001, sunt EXCEPTATE de la accesul liber urmatoarele informatii:
• informatiile din domeniul apararii nationale, sigurantei si ordinii publice, daca fac parte din categoriile informatiilor clasificate;
• informatiile privind deliberarile autoritatilor, precum si cele ce privesc interesele economice si politice ale Romaniei, daca fac parte din categoria informatiilor clasificate
• informatiile privind activitatile comerciale sau financiare, daca publicitatea acestora aduce atingere principiului concurentei loiale;
• informatiile cu privire la datele personale, daca accesul la acestea nu este reglementat prin lege;
• informatiile privind procedura in timpul anchetei penale sau disciplinare, daca se pericliteaza rezultatul anchetei, se dezvaluie surse confidentiale ori se pun in pericol viata, integritatea corporala, sanatatea sau un interes legitim al unei persoane
• Informatiile privind procedurile judiciare, daca publicitatea acestora aduce atingere asigurarii unui proces echitabil ori interesului legitim al oricarei dintre partile implicate in proces;
• informatiile a caror publicare prejudiciaza masurile de protectie a tinerilor;


6. CE sunt informatiile furnizate din OFICIU?
Informatiile din oficiu sunt acele informatii pe care institutiile si autoritatile publice sunt obligate sa le faca publice fara a a exista o solicitare in acest sens


7. UNDE sunt disponibile informatiile din oficiu ?
Informatiile din oficiu sunt disponibile la afișierul Primăriei sau in mijloacele de informare in masa, precum si pe pagina de Internet- www.comunaluncavita.ro


8. CARE sunt categoriile de informatii ce se furnizeaza din oficiu?
• Actele normative in baza carora autoritatea publica locala functioneaza si este organizata.
• Modul in care este organizata institutia PRIMARIEI, atributiile departamentelor, programul de functionare si programul de audiente
• Numele si prenumele persoanelor din conducerea Primariei, Consiliul Local si ale functionarului responsabil cu difuzarea informatiilor publice
• Coordonatele prin care poate fi contactata Primaria, sediul, numerele telefon, fax, adresa de e-mail si adresa paginii de Internet
• Sursele financiare, bugetul si bilantul contabil
• Programele si strategiile Primariei
• Lista cu documentele considerate de interes public.
• Lista cu categoriile de documente produse si/sau gestionate de institutie
• Modurile in care pot fi contestate si atacate deciziile autoritatilor si institutiilor publice in cazul in care o persoana se considera vatamata in ceea ce priveste exercitarea dreptului de a avea acces la informatiile de interes public


9. CE sunt informatiile furnizate la cerere ?
• Orice informatie pentru care furnizarea este posibila numai in urma unei solicitari.


10. CUM poti obtine o informatie furnizata la cerere ?
• VERBAL, adresandu-va persoanelor responsabile. In cazul in care este disponibila, informatia solicitata va fi furnizata pe loc. Daca nu este posibil acest lucru, veti fi indrumat sa depuneti o solicitare in scris.
• IN SCRIS, cererile pot fi pe suport de hartie sau electronic (e-mail). Ele vor fi inregistrate si veti primi o recipisa continand data si numarul de inregistrare a cererii


11. Care sunt COSTURILE accesului la informatie?
• Accesul la informatiile de interes public este gratuit. Nu trebuie sa platiti pentru serviciile de cautare si identificare a informatiei solicitate. În cazul in care solicitati copii dupa documente oficiale, trebuie sa suportati contravaloarea serviciilor de copiere.

12. Dupa CAT TIMP veti primi raspunsul la solicitarea dumneavoastra?
• autoritatile si institutiile publice au obligatia de a va raspunde in scris la solicitare in termen de 10 zile lucratoare de la depunerea cererii
• in cazul in care durata necesara pentru identificarea informatiei solicitate depaseste acest termen, solicitantul va primi raspunsul in cel mult 30 de zile lucratoare de la depunerea cererii si va fi instiintat despre acest fapt in cel mult 10 zile.
• daca informatia pe care o solicitati este considerata a fi o informatie exceptata de la liberul acces, in cel mult 5 zile lucratoare veti fi instiintat in scris despre acest fapt.


13. Puteti depune o RECLAMATIE daca v-a fost incalcat dreptul de liber acces la informatie?
• Da, dar trebuie sa o faceti in cel mult 30 de zile de la comunicarea refuzului explicit sau tacit al institutiei.
• Reclamatia trebuie adresata conducatorului institutiei, iar acesta este obligat, ca in urma unei anchete administrative, sa va dea un raspuns in cel mult 15 zile de la inregistrarea plangerii
• Daca reclamatia dumneavoastra este intemeiata, raspunsul va contine informatiile de interes public solicitate initial si va mentiona sanctiunile disciplinare aplicate functionarului vinovat.
Puteti sa va adresati JUSTITIEI daca v-a fost lezat dreptul de liber acces la informatie?
• Da, puteti sa o faceti direct dupa asteptarea raspunsului la solicitarea initiala sau dupa raspunsul la reclamatia administrativa
• Plangerea trebuie depusa la sectia de contencios administrativ a tribunalului in a carei raza teritoriala domiciliati sau in a carei raza teritoriala se afla sediul institutiei sau autoritati publice impricinate, in termen de 30 de zile de la expirarea termenului legal de primire a raspunsului la solicitarea initiala.
• Instanta poate obliga autoritatea sau institutia publica sa va furnizeze informatile de interes public solicitate si sa va plateasca daune morale si/sau patrimoniale.
• Daca sunteti nemultumit de hotararea instantei, aceasta poate fi atacata prin recurs la Curtea de Apel. Decizia Curtii de Apel ramane definitiva si irevocabila
• Atat actiunea depusa la prima instanta, cat si recursul de la Curtea de Apel sunt scutite de la plata taxei de timbru





Publicat la 12 Martie 2019 | 1921 citiri


Ultimele informatii publicate


Guvernare transparenta, Deschisa si Participativa


plateste online taxe impozite si amenzi
Harta Comunei Luncavita
Sistemul de Informatii Schengen II 2013

Toate drepturile sunt rezervate de Primaria Luncavita © 2007-2024 ÷ Confidentialitate & GDPR ÷
Realizare site Curs DPO Kit GDPR